Tuesday 13 December 2016

Sang Suami

Alhamdulillah pada 19 September 2016, kami telah selamat diijabkabulkan dengan sekali lafaz di hadapan keluarga dan sahabat di Masjid Rapat Setia, Ipoh.

This is my marriage life and I couldn't ask for more.

Dia sentiasa support saya :
- bila saya gembira, dengan melayan cerita cerita saya.
- bila saya sedih, dengan memujuk dan memberi rasional kepada perkara itu (huh. Tak suka, saya sentiasa betul ok.)
- bila saya marah, dengan mendengar dan memahami punca kemarahan
- bila saya mengadu tak suka seseorang, dengan tak suka orang yang sama


Perasaan lepas dah lebih setahun (masa entri ni ditulis dan di-publish) lepas berkahwin ni, emm. Menarik. 

Saya masih rasa macam pengantin baru, setiap hari dia balik, tunggu depan pintu nak peluk cium. Setiap kali saya balik lagi lambat, cari suami dulu untuk peluk cium. Sebelum gerak ke tempat kerja, kacau salah seorang yang tak bangun tidur lagi, yeap, untuk peluk cium dan salam.

Kat luar sana mungkin ada suami yang lebih baik, lebih kacak, lebih kaya, tapi itu bukan suami saya. Suami saya, yang paling saya sayang dalam dunia ni mana ada orang lain yang saya sayang macam saya sayang dia, dialah yang paling baik, paling kacak dan paling kaya dalam dunia.

P/s: Kalau kaya kenapa pakai kereta local? Erm.. sebab aku hidup bukan untuk menunjuk dekat kau atau puaskan hati kau. Apa yang kami ada Allah dah tentukan. InsyaAllah ini yang terbaik buat kami.

Sekarang saya dah 9 bulan mengandung, tunggu masa je budak ni nak keluar. Dia, jadi orang yang.. beyond words can describe. 
- Nak mengada? Silakan, Encik Suami layan je
- Nak berdikari? Silakan, Encik Suami layan dan follow rapat - macam tau kita ni fragile sangat
- Sakit? Encik Suami urutkan, picitkan, cuba fahami sakit tu, cuba bantu mana mampu.
- Sihat? Encik Suami la paling happy.

Kami ni, banyak kelemahan. Kami ni, selalu lain style, minat, kesukaan. But we works.

Suami. Buat kali kedua lepas kahwin, I love you.


Gambar bakal mak bapak budak versi baru nak up

No comments: