Saturday 26 May 2012

Kantoi Suka Hindustan

Tadi, aku tengok cerita hindustan,pukul 2 kat TV3 tu.. Tajuk cerita harini, 'Om Shanti Om'. Kepada sesiapa yang minat Hindustan tu, jangan la marah sebab I've made a bad choice. *if I made any* cerita tu sedap jugak. Pelakon perempuan tu cantik.

Aku bajet, cerita ni mahal bajetnyer, walaupun, macam cerita tah hape-hape. Kenapa? Ada satu scene, mereka menari-nari kat kelab, habis hampir semua pelakon Bollywood turun padang. Termasuklah Kajol.

Pelakon utama 'Om Shanti Om' ialah Shah Rukh Khan, then pelakon jemputan untuk scene nari-nari tu, Kajol. Bila mereka bertemu, mereka buat dance move dalam cerita Kuch Kuch Hota Hai. 
Yang low 10, high 10, cuit hidung and stuff tu - kalau korang tengok, minat dan re-tengok Kuch Kuch Hota Hai banyak kali, korang faham kot.

Lepas je scene tu, aku rasa something dalam diri. Perasaan yang sama aku rasa masa tengok Kuch Kuch Hota Hai. Perasaan halus yang mengulit hati. Perasaan tentang persahabatan. Persahabatan Rahul and Anjali and Tina. Aku tak tahu nak describe perasaan tu. But deyme! It feels good. 

Mood: Hargai sahabat anda.



Anjali,Rahul, Tina
Oh dulu, aku teringin nak rambut macam Anjali. Potong la. Xsedar rambut kerinting. Poof! Afro!
Ni Anjali dengan Rahul time kat kolej. So very the friend.
Ni Encik Duda Rahul and Cik Belum Kahwin Anjali.
Tapi setelah berkahwin at the end of the movie, mereka jadi
Mr and Mrs Kuch Kuch Hota Hai is the best!
Ok. Cik Sipa mesti gelak kekeh kekeh tengok Ai pun dah terjebak ke lumrah hidup tulis entri pasal Hindustan. 


p/s: yang bertanggungjawab mengajar saya tengok Hindustan is my Mr Daddy. Setiap Sabtu, duk depan TV dengan daddy tengok Hindustan. Stop sekejap bila zaman remaja sebab rasa Hindustan is not cool..

No comments: