Wednesday 19 August 2015

The Making of #ainaalif : Kad Kahwin

Previously on The Making of #ainaalif; Our Engagement followed by Introduction to the wedding.

Next up: Kad Kahwin.

Source: IG @pameranpengantinmalaysia
Al-kisah, awal tahun ni (2015) ada Pameran Pengantin di SACC Shah Alam. I went for the first time, saja tengok-tengok and I fell in love. Tapi waktu tu, belum lagi nak kahwin (dah la, belum start enjin what-so-ever lagi). So, chillax lah. Bila tahu the next event, terus mark calendar, clear the schedule for at least 2 days. You know, great deals demand great attention. Kena fikir baik-baik. Semua pakej macam lumayan.

So pada bakal pengantin, boleh la follow Instagram: @pameranpengantinmalaysia and keep updated lah. Kalau orang KL-Selangor senang nak deal sebab most vendors from there. Kalau orang luar, boleh deal stuff yang sekali kerja, macam door gift or photographer or in my case, kad kahwin.

Pada hari berkenaan, memang banyaaakk booth yang buat promosi kad kahwin. Ada yang se-grand alam, ada yang se-simple alam. Depends on wants and budget la kan. I have always wanted a kad kahwin yang sekeping je. Depan details pasal majlis perempuan, belakang details pasal majlis lelaki. Siap. And ada je yang promosi macam tu. 

What caught my eyes was the deal from Mesra Kad Kahwin. And I've been eyeing on these for 2 years tau. Ingat nak deal so that they follow my demands, last-last I yang terfollow their package which includes:
  • 1000 800 pcs kad kahwin 
  • 1000 800 pcs envelope bercetak
  • 1000 300 pcs kotak door gift kecil or 400 pcs kotak door gift besar
  • 2 4 pcs bunting
  • 4 pcs arrow signs
  • 1 pc guest book
  • 20 pcs button badges
  • 1 pc photobook
  • 1 pc canvas
Price: RM890 je! Ok, I rasa murah. Tengok la dapat apa beb? Anyway, kami tak ikut pakej 100% pun. Kita boleh tukar quantity as advised. So, quantity kami in purple

Payment pula: Booking terpulang, first deposit (bagi info) RM200, second deposit (for them to start printing) 20% and balance upon pickup last item.

Since ada je item for before and after wedding, ada la tinggal sikit commitment balance.

Artwork? I can't share all, but I can share my wedding card. InsyaAllah after majlis I will posts the other pictures lah. I need those surprise elements for my wedding kan. 

Kad Kahwin & Envelope bercetak
For this particular package, you can choose from 7 designs. Ada banyak design lain kalau taknak ikut pakej ni. I thought this package on that day je. Rupanya, kalau pergi kedai, mungkin juga akan di promote pakej ini. 

Place / Lokasi kedai: Wangsa Walk Mall, depan FOS sebelum Food Court.

Oh. Tips Bakal Pengantin & parents.
Kalau nak post kad, better guna sampul surat kosong instead of sampul bercetak ni. It will cost more on the postage stamp. 

That's that for kad kahwin. Next I might be sharing about MUA. Since her FB page keeps popping up on my News Feed. Petanda suruh share la tu.

Till next time.

Disini bermulanya sebuah cinta
#ainaalif

No comments: