Monday 24 August 2015

The Making of #ainaalif : The MUA

Google : Ida Kaiza

Google Result for Ida Kaiza

Now, wouldn't it easy to be recognize and have a unique name?
For MUA untuk hari pernikahan, I chose Cik Ida Kaiza. Cik ni disarankan oleh Totty (abuden?). Kebetulan pula, one of my friends, juga menggunakan khidmat dia untuk majlis pertunangannya. So, more reason for me to trust my choice.

Antara yang best dengan akak ni; see Google Search No 1 tu, it directed to her blog where all the calendar booking for the year. Before korang nak kacau akak ni, check her calendar and ask. Wouldn't that eliminate all the hassle. Dunia di hujung jari bro.

19 Sept 15 - Mine
Terima kasih juga Kak Ida update calendar tu.

Untuk mekap hari perkahwinan pula, saya guna khidmat yang disediakan di butik pengantin je. Dalam pakej. Butik ini dan MUA nya di sarankan oleh Ekin Ecane. And that should be my next topic. 

The Wedding Planner.

This is a short post. So, I'll end with pictures of my friends. Untuk tatapan saya, bakal pengantin dan bakal customer Ida Kaiza? Mungkin.

Till next time.

Disini bermulanya sebuah cinta #ainaalif.

Pieja on her E-Day by Ida Kaiza
Ekin Ecane
Kiri - Nikah & Kanan - Persandingan
by Wawa the Wedding Planner
*update - after party*

Kak Ida did my solemnization make-up. Aku rasa, tujuan utama makeup adalah untuk nampak cantik dalam gambar, sebab aku rasa aku buruk gila IRL (in real life); tengok gambar, Imma like, "Omaigoshh! Is that meee? Really?!! I'm that prettyyy?!" Macam tu la..

Since aku taknak cukur kening - soalan pertama Kak Ida haritu. Kak Ida decide untuk glue kan kening aku. So, jadi nipis. Tapi bila nak cuci, seksa. Ke ada tips cuci yang aku tak tahu? Tobek jugak la kening.

Abaikan gemuk tu.
Nampak tak kening nipis tetiba?!
For Wedding Day pula, I dah engaged with Wawa The Wedding Planner. So, makeup by Datin Wawa herself. I insisted days before nak MUA perempuan, sebab nak ambil solat sebelum majlis. Alhamdulillah dapat.

Maaflah. Gambar before tu, tu je paling buruk. Mak tengok pun gelak! Hahaha!
Sedih juga saya melihatnya. Tapi nampak la kesan mekap tu kan.
Di fahamkan, Kak Ida juga antara MUA Wawa ni. So, kalau bertuah, minta la dia mekapkan anda kalau ambil pakej di Wawa.

Highly recommended!!
Ida Kaiza
017-647-2363
Blog: Ida Kaiza

1 comment:

Ida Kaiza said...

waaaaa... terharu nya... tq sayang... sgt2 hargai .. nway nk ckp jgk..moga aina sentiasa di murahkan rezeki.. dan berbahgia selalu. amin. :)