Thursday 14 April 2011

Dah biasa..

A : Ey, kenapa kau butang baju dari atas ke bawah??
B : Mak aku ajar macam tu, dah biasa lah..

A : Ey, kenapa kau tidur letak bantal atas muka?
B : Aku tak suka cahaya, gelap macam mana pun, dah biasa lah..

A : Ey, kenapa kau tidur lambat?
B : Banyak kerja, dah biasa lah..

A : Ey, kenapa kau keluar malam?
B : Saja bersosial, dah biasa lah..

Macam-macam 'Ey, kenapa..' soalan boleh ditanya kepada semua orang yang kita punyai keraguan tentang apa yang mereka buat, cakap, apa-apa aje..

Boleh jadi juga, jawapan mereka, '.... dah biasa'

Saya suka, dah biasa :
- Bangun tidur, kemas katil
- Angkat baju, lipat terus
- Cuci muka, pakai toner and moisturizer
- Pakai losyen setiap hari

Saya juga tak suka, dah biasa :
- Tidur lambat
- Minum minuman berais dan manis
- Makan makanan tak berkhasiat
- Keluar malam

Paling saya tak suka, membiasakan diri tak contact si dia.. Saya tak salah kan dia, tapi saya takut..

Saya takut bila saya dah terbiasa tak contact, kita jadi renggang, kekok..

Saya takut..



Kepada si dia,
Rindu...

3 comments:

Lady in Pink said...

okay aena. saya faham sangat. :)

Lady in Pink said...

pasni kita tak paksa awak berjimba malam2 buta. heee

Nena's said...

Hee.. xnak biasa kan diri, embun malam, xbaik utk anak dara.. hahaha. over x??