Monday 7 November 2011

Dinner

Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua umat Islam yang menyambut perayaan ini.

Selamat hari cuti pertengahan semester kepada pelajar ISM UiTM.

Selamat hari cuti minggu terakhir bagi pelajar diploma freshie UiTM.

Selamat hari cuti kedua terakhir kepada pelajar lama diploma UiTM.

Selamat hari cuti beberapa hari kepada para pelajar lain, para tenaga pengajar, penjawat sektor awam dan sektor swasta.

Selamat hari Isnin malam selasa bagi yang lain - lain.

Seperti biasa, cuti ni, memang taklah kau nak cari aku kat Arau sana nun kan. Sudah tentu aku berada di kampung halaman, Ipoh.

I'm Ipoh mali babe.

Tiap kali balik cuti, hati kecil ku meronta-ronta untuk berjumpa dengan beberapa individu ini:

  1. Keluarga ku. Habis, aku nak tidur mana tak jumpa mereka?
  2. Encik BF ku. Note, kami adalah pasangan yang paling jarang ber-dating. Dah 2 minggu berturut-turut aku pulang ke Ipoh, tidak juga bertemu si bF.
  3. Sahabat karib. You know who you are angels.

Usai berjumpa meraka, aku rasa cuti aku sudah cukup sempurna. 

So, UiTM, after Jumaat ni, you can take my cuti away, cause I've met my love ones.

Nota kaki kanan:
Bila rasa gembira tepuk tangan,
Bila rasa bosan, cari matlutfi90.


Sebenarnya ada beza pengorbanan dan kebodohan. Serius. (matlutfi90, 2011)

No comments: