Monday 16 May 2011

Cikgu

Bagi saya, cikgu itu,
Seorang yang dihormati.
Seorang yang berdedikasi.
Seorang yang menjadi tauladan dan ikutan.
Seorang yang tidak kedekut ilmu.
Seorang yang boleh dipandang tinggi.
Seorang yang tak salah diberi pujian melambung - lambung.

Bila mummy suruh saya jadi cikgu ganti,
saya rasa tidak layak dan tidak mampu untuk menjadi
orang yang sedemikian baiknya.

Cikgu juga, insan yang,
Suka membebel.
Suka membanding - bandingkan.
Suka merotan.
Suka menengking.
Suka memarahi.

Tapi cikgu, saya sedar, itu semua untuk kebaikan kami.
Walaupun kesedaran itu lambat disedari.
Maafkan kami cikgu.

Selain ibu bapa, doa cikgu juga dimakbulkan Allah swt.
Doakan yang terbaik untuk kami cikgu.

Selamat Hari Guru kepada semua guru saya!

Senarai cikgu yang memberi impak maksima:
Pn Hjh Norlaila Abdul Ghani
Tuan Hj Razak Abdullah
Pn Norita
Pn Maisarah
Pn Rafidah
Pn Sharifah
Pn Roselina
Pn Norhayati
Madam Lam
Mr Cheang
Pn Julie
Pn Saadah
Pn Salwana
Miss Amizura
Encik Fawzi
Encik Nadzir
Encik Hakimy
Encik Fader
Miss Zulaiha
Pn Noraini
Pn Hjh Rosmadah
En Anuar

Tak lupa juga kepada tenaga pengajar hidup:
Alif Mokhtar
Puteri Nabila
Zax
Totty MatAli
Lalajue
Jue Nidzam
Jamie Zubir
Chah Saadah
Shaza Shifaa
Athirah Tira
Hazlina Aziz
Fakhri Azri


3 comments:

shazatul shifaa zulaikha zulkifli said...

doakan saya dapat jadi cekgu sebenar yew (:

P3 Nebby-Lax said...

oke aena... next lesson: mkn hash brown the right way...

Nena's said...

Pa.. Kalo sebelum hari guru, awak dpt jd guru, mesti cikgu lain sume jeles, sbb awak dpt hadiah paling byk dlm dunia.. heeee

nebby.. kte mkn hash brown pandai da kan.. thank u teacher nebby bammmmmm