Friday 25 February 2011

Hari Jumaat

Disuatu hari yang panas terik,


Hari Jumaat, hari kemerdekaan umat Islam,
pagi-pagi lagi saya telah memotong kuku,
perkara sunat hari Jumaat.

Hari itu juga,
saya telah mengenakan jubah hitam,
pemberian emak dari Tanah Suci.
Sebab dah lambat pergi kelas sebenarnya, baju mudah, sarung ja.


Selepas kelas,
saya dan rakan-rakan,
ingin mengisi perut yang kelaparan,
kami menuju ke suatu tempat yang namanya fames di Perlis ini,
Anjung Keli.

Kami berempat menaiki motor,
memulakan perjalanan mencari makan dari Arau hingga ke Kangar.

Terima kasih kawan-kawan,
yang baik hati mengikut kehendak hati ingin merasa makan di Anjung Keli,
selepas dikecewakan oleh abang saya yang katanya ingin membawa saya kemari,
sampailah dia sudah menyambung degree dia di UiTM Melaka,
dia gagal penuhi janjinya.

Saya mengambil nasi,
ikan keli bakar,
sayur-sayuran,
begedil,
sambal dan
teh o' ais.

Sedap? Biasa-biasa aja.
Pokok Sawa lagi sedap.
Semuanya gara-gara harga makanan yang saya ambil.



Makanan saya berharga RM9.30! Mahal gilerrrr siooottt!!
Disebelah kanan pula,
tertera harga makanan sang sahabat, Chah.
Yang hanya mengambil nasi, ikan keli sambal, sayur dan meminum sirap limau.

Konklusi,
This is my first time having lunch at Anjung Keli
and it will be the last time,
InsyaAllah.











By the way!
I'm 21 years old this year,
I'm eligible to vote now! Woot woot!!
I'm planning to register during the 4-month holiday,
but dear classmate, Cik Bi, hand me the form, and asked those who are 21 and above to fill it.
*excited!*



No comments: