Saturday 6 August 2011

Brother of same mother (name)



Dulu...
Dia cari aku, nak idea hiasan bilik..
Aku bagi idea, satu pun tak di pakai, dia guna kreativiti sendiri..
Dia hias bilik dengan kreativitinya, buruk!
Dia cari aku lagi, dan marah kerana pilihan buruk 'aku'..
Dia pilih yang aku cadangkan..
Aku tersenyum..

Dulu..
Dia mengelak dari jumpa aku..
Dia mengelak dari bercakap dengan aku..
Dia marahkan aku!
Sejam kami berbual di telefon..
Dia luahkan semua ketidakpuasaan hatinya selama mengenali aku..
Katanya, hidup dia lebih teratur jika dia tak kenal aku!
Aku sedih! Menangis!
Tak lama selepas itu, dia pujuk aku..
Katanya, tanpa mengenali aku, dia tak kenal hati budi 'rakan karib'nya..
Dalam mata yang berkolam, aku tersenyum..

Hampir setahun,
Dia menyambung pembelajaran di Melaka..

Hampir setahun,
Kami tidak berjumpa..

Hampir setahun,
Kami mengikuti perkembangan masing-masing melalui alam maya, telefon..

Dia,
Pemberi semangat..
Pengkritik tetap..
Kawan..
Musuh..
Abang..

Ya..
Aku benci kau juga!



Sorry.. I can't really-directly be your junior..
I'll study International Business in Perlis, you do the same in Melaka ya..
Good luck bro!


p/s: To dear Lynn.. Take care of my brother~



4 comments:

Unknown said...

brother?

Nena's said...

hehe..aah.. abang same mak..

Unknown said...

oh i see..... kita tak penah tau pun aena kamu ada abang...

Nena's said...

abg angkat la syark~ hoho