Wednesday 17 August 2011

Permandangan Comel

Juadah berbuka di bulan Ramadhan ini, biasanya di masak oleh Puan Mummy.. Main course la..

The drinks akan di beli di bazar Ramadhan oleh Encik Daddy. Biasalah, minuman berbuka merupakan air kelapa. Mungkin lebih dari satu, bergantung kepada permintaan.

Bagi appetizer pula, biasanya buah-buahan. Yang Encik Daddy beli ataupun diberi oleh Encik Cousin. Buah pilihan merupakan tembikai dan betik.

Seterusnya, dessert. The luxury of the family. 7 kepala, 7 taste berbeza. Ada yang suka kuih muih, ada yang suka bubur.

Saya dan Encik Bongsu, suka murtabak. Saya, to be specific suka bucu murtabak sahaja. Potong la 6, 8, 10. Saya akan ambil, hanya 1 piece, iaitu di bucu murtabak of the day.

Semalam, saya terpaksa berbuka di Kinta City, seorang diri kerana kerja yang tiada sudahnya. Ece'eh!

Sepulangnya saya ke rumah, saya menuju ke dapur, to look at what I've been missing today. Angkat tudung saji, dalam satu pinggan yang ada 3 jenis kuih lain, Encik Daddy telah tinggalkan 1 bucu murtabak untuk saya.

1 sahaja!

Permandangan itu sungguh comel!

Thank you Encik Daddy, Encik Tengah, Cik Achik dan Encik Bongsu..

Anyway, I didn't miss much, sebab Puan Mummy berbuka puasa di sekolah. So, di rumah pun, makan makanan yang dibeli. Yes yes yes!

*nampak tak sinar kedengkian di Ramadhan yang mulia ini??



Ow ow ow. See how I use the phases (main course, drinks, appetizer & dessert) of servings?? Ini semua gara-gara Cooking Mama!

3 comments:

~k/y/e~ said...

comely nye ko suke bucu murtabak jewp~!!! 1st time aku dgr..;)

P3 Nebby-Lax said...

so much for kite tak reti main la cooking mama tu... tak best~

look what happened now~~~

Nena's said...

kye.. igt x aritu, aku curi bucu murtabak shafiq.. bucu je amek.. heee

nebby.. kmu la sumber ilham kte nak main cooking mama!